Skoči na glavno vsebino

EVROPSKI PROJEKT #WeRemember Journeys ZA UČENCE 9.-ih RAZREDOV

Jul 5, 2024 | Dogodki

V letošnjem šolskem letu sem se odzvala na razpis mednarodnega projekta Projekt #WeRemember Journeys, ki je namenjen ohranjanju spomina na holokavst in za udeležbo v projektu so med izbranimi 10. evropskimi izbrali tudi predlog dejavnosti za delo v projektu z učenci, ki sem jih učila v 9. d in 9. e razredu in s tem so vključili v projekt tudi našo šolo oz. državo. Projekt je omogočil vključitev največ 50 učencev in da bi kar najbolj izkoristila dano možnost, sem vključila učenke in učence 9. d in 9. e ter posamezne učence 9.c, ki so tudi v preteklosti sodelovali z menoj in izkazovali zanimanje za temo.

Projekt #WeRemember Journeys ponuja izbranim šolam Evropske unije edinstveno priložnost za sodelovanje pri ustreznih izobraževalnih dejavnostih. Nastal je na pobudo in pod vodstvom Svetovnega judovskega kongresa, Fundacije Auschwitz-Birkenau, Mednarodnega centra za izobraževanje o Auschwitzu in holokavstu ter Fundacije Ronald S. Lauder, sofinancira pa ga Evropska unija.

Projekt si prizadeva doseči več pomembnih ciljev, med drugim obeležiti spomin na holokavst, izboljšati znanje o holokavstu med mladimi, spodbujati aktivno državljanstvo, opremiti izobraževalce z učinkovitimi učnimi orodji in spodbujati ozaveščenost javnosti o sodobnem pomenu holokavsta. Sodelujočim šolam ponuja edinstveno priložnost, da se vključijo v ta pomembna prizadevanja.

Sodelovanje šole v projektu nam je zagotovilo finance, ki so mi omogočile organizacijo obiskov lokalnih spomenikov holokavsta, udeležbo na spletnih delavnicah in edinstvenem spletnem ogledu Auschwitza-Birkenau ter pripravo umetniške razstave, ki so jo ustvarili sodelujoči učenci.

V sklopu projekta sem učencem v sredo 24.1. 2024 v centru Ljubljane na kratko predstavila nekaj krajev, povezanih z judovsko zgodovino ter holokavstom. V Judovskem kulturnem centru smo si ogledali še sinagogo, nato pa imeli v Miniteatru še kratko predstavitev zgodovine Judov v Ljubljani in projekcijo kratkih filmov o ljubljanskih judovskih družinah pred 2.sv.vojno in  njihovih usodah..

  1. 1. 2024 sem organizirala celodnevno ekskurzijo v Prekmurje, kjer smo si z učenci ogledali sinagogo v Lendavi ter Muzej meščanstva, judovsko pokopališče v Dolgi vasi, nekdanji prostor sinagoge v Murski Soboti ter 3d predstavitev nekdanje sinagoge v TIC Murska Sobota. Obiskali smo tudi sinagogo v Mariboru, kjer so nam predstavili delovanje judovskih skupnosti v Sloveniji pred 2. sv. vojno ter holokavst, ki je z ozemlja Slovenije izbrisal skoraj vse judovske prebivalce. Ogledali smo si še nekaj obeležij v mestu, povezanih z 2.sv. vojno in tedanjim Hitlerjevim obiskom v Mariboru.

Februarja sta bila za učence organizirani 2 spletni srečanji, vsako v okviru 2 šolskih ur, v katerih smo se direktno povezali z nekdanjim koncentracijskim taboriščem Auschwitz.

V prvem spletnem srečanju je bila s strani organizatorjev izvedena delavnica, namenjena seznanjanju o holokavstu s pomočjo analize predmetov, ki so nekoč pripadali ljudem, ki so jih nacisti v času 2. sv. vojne prisilno odpeljali v koncentracijsko taborišče Auschwitz. Učenci so se na ta način seznanjeni z usodo žensk in otrok, holokavsta in preganjanja Judov v času nemškega Tretjega rajha in na okupiranih ozemljih, izvedeli so kdo so bili predstavniki enot imenovanih Sonderkommando ter o preganjanju članov odpora, prisilnih izselitvah civilistov in pomembnosti ohranjanju spomina na to težko obdobje zgodovine..

V drugem spletnem srečanju so bili učenci deležni vodenega spletnega vodenja v živo, kjer jim je vodička prikazal posamezne predele nekdanjih taborišč Auschwitz I in Auschwitz II Birkenau. Obe spletni srečanji sta bili interaktivni in sta učenkam in učencem omogočali postavljanje vprašanj in aktivno sodelovanje.

Pri urah likovne umetnosti so učenke in učenci svoja občutja in čustva, ki so jih doživljali preko spoznavanja holokavsta, izrazili preko umetniškega ustvarjanja.

2.aprila 2024 sem organizirala ekskurzijo v Trst, kjer smo si ogledali sinagogo ter Muzej Judovstva, sistem rovov oz. zaklonišč iz obdobja 2 sv. vojne, imenovan Kleine Berlin, nekdanje koncentracijsko taborišče Rižarna in center mesta. Ekskurzijo smo zaključili še s krajšim ogledom gradu Miramar.

V aprilu smo v šoli pripravili razstavo zgoraj omenjenih likovnih izdelkov otrok, ki bo v naslednjem šolskem letu tudi na voljo za izposojo na druge osnovne ali srednje šole.

Dela vseh učenk in učencev so bila v digitalni obliki poslana organizatorjem in komisija mednarodnih kuratorjev bo predvidoma septembra pripravila razstavo likovnih del učenk in učencev vseh 10 sodelujočih šol oz. držav na kraju nekdanjega koncentracijskega taborišča Auschwitz ter tudi v spletni obliki.

Projekt je omogočil, da sem lahko učenkam in učencem ponudila bogat program dejavnosti, za katere sem prepričana, da niso samo doprinos k boljšemu znanju dela zgodovine, pač pa tudi popotnica k boljšemu življenju ter oplemenitev njihove osebnosti.

Bernardka Avsenik, učiteljica zgodovine,

v sodelovanju s Heleno Angelski, učiteljico likovne umetnosti

 

Dostopnost