Skoči na glavno vsebino

Kdo vse so otroci s posebnimi potrebami?

 

V skladu z Zakonom o usmerjanju otrok s posebnimi potrebami (ZUOPP-1) so otroci s posebnimi potrebami otroci z motnjami v duševnem razvoju, slepi in slabovidni otroci oziroma otroci z okvaro vidne funkcije, gluhi in naglušni otroci, otroci z govorno-jezikovnimi motnjami, gibalno ovirani otroci, dolgotrajno bolni otroci, otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja, otroci z avtističnimi motnjami ter otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami, ki potrebujejo prilagojeno izvajanje programov vzgoje in izobraževanja z dodatno strokovno pomočjo ali prilagojene programe vzgoje in izobraževanja oziroma posebne programe vzgoje in izobraževanja.

Na naši šoli izvajamo osnovnošolski program s prilagojenim izvajanjem in dodatno strokovno pomočjo, v katerega so izmed prej navedenih kategorij vključeni:

  • otroci z govorno-jezikovnimi motnjami,
  • gibalno ovirani otroci,
  • dolgotrajno bolni otroci,
  • otroci s primanjkljaji na posameznih področjih učenja,
  • otroci z avtističnimi motnjami in
  • otroci s čustvenimi in vedenjskimi motnjami.

 

 

Kako poteka postopek usmerjanja?

 

Postopek usmerjanja se prične na predlog staršev, šole ali zunanje strokovne ustanove, po tem, ko so bile pri otroku prepoznane posebne potrebe in je že bil vključen v možne oblike pomoči na šoli (dopolnilni pouk in/ali pomoč svetovalne službe in/ali individualna in skupinska pomoč – odvisno od vrste posebnih potreb).

Ob uvedbi postopka usmerjanja je potrebno pripraviti dokumentacijo, predpisano s strani Zavoda Republike Slovenije za šolstvo (ZRSŠ), ki vodi postopke na 1. stopnji.

Dokumentacija obsega:

  • zahtevo za uvedbo postopka usmerjanja (izpolnijo starši ali šola),
  • poročilo osnovne šole o otroku z obveznimi prilogami (pripravi šola),
  • zapis pogovora z otrokom o postopku usmerjanja (pripravi šola),
  • strokovno dokumentacijo – zdravstvena, psihološka, specialno pedagoška, socialna ali druga poročila, ki utemeljujejo otrokove posebne potrebe (pridobijo starši).

 

Po prejemu popolne dokumentacije ZRSŠ določi svetovalca, ki vodi postopek usmerjanja. Ta skliče komisijo za usmerjanje, ki pripravi strokovno mnenje. V njem opredeli otrokovo delovanje, njegove posebne potrebe, predlagane prilagoditve in predviden obseg dodatne strokovne pomoči. Svetovalec posreduje strokovno mnenje vlagatelju (staršem in/ali šoli), ki lahko v določenem roku nanj poda pripombe. Po izteku roka za pripombe ZRSŠ izda odločbo o usmeritvi, s katero je otroku dodeljena pravica do dodatne strokovne pomoči in določenih prilagoditev pri poučevanju ter preverjanju in ocenjevanju znanja. 

Po izdaji odločbe je za otroka na šoli imenovana strokovna skupina, pripravi pa se tudi individualizirani program.

 

Več o usmerjanju si lahko preberete na strani ZRSŠ.

 

Dostopnost